نکات مهم برای دکوراسیون دفتر کار مدیریت مکعب
متأسفانه برخی از مدیران بدون توجه به این اهمیت، بر این باورند که هزینه های انجام شده برای دیزاین دفتر کار، هزینههای اضافی هستند. این در حالی است که اگر با تأثیر طراحی داخلی دفتر کار بر میزان بهرهوری کارمندان و افزایش مشتریان آشنا باشند، قطعاً به این موضوع اهمیت ویژهای میدهند. در این قسمت میخواهیم دو نمونه مختلف از انواع مدل دکوارسیون داخلی دفتر کار کوچک را ببینیم تا بتوانید در طراحی محل کار خود از آنها الهام بگیرید. همانطور که در تصویر میبینید، در این محیط، فضای کاری با بخشهای دیگر مانند فضا جلسات و آموزش یکپارچه شده است. از طرفی رنگها روشن و جذاب در کنار نمایی از بیرون و بهرهگیری از نور طبیعی باعث جذابتر شدن فضا شده است.
- وقتی در فضای مشترک دید باز باشه و افراد همدیگه رو ببینن، بیشتر به کار و همکاری با هم تشویق میشن.
- چنانچه این المانها به صورت صحیح انتخاب شده و به کار روند، دفتر کاری زیبا و کارآمد در اختیار خواهید داشت که هم میتواند موجب رضایت کارکنان شود و هم با تأثیر مثبت بر روی مشتریان، موجب افزایش میزان درآمد شما گردد.
- البته سرعت تیم شرکت طراح دکوراسیون دفتر کار در زمان طراحی نیز بیتاثیر نیست.
- رنگ فضا روشن در نظر گرفته شده است و از طرف دیگر میز و صندلیها کنار پنجرهها هستند تا به خوبی از نور طبیعی بهره ببرند.
دفتر کار و مدیریتی باید شیک بودن خود را در عین سادگی به دید مخاطب برساند. بنابراین در طراحی دکوراسیون اتاق کار اداری سادگی و هارمونی اجزا با یکدیگر اهمیت زیادی دارد. قطعا برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان خود دستتان در انتخاب بازتر خواهد بود چراکه شما کسی هستید که قرار است در این ساختمان سکونت داشته باشید؛ پس کافیست طراحی دکوراسیون آن را به گونهای انجام دهید که خودتان احساس راحتی داشته باشید. در سالهای اخیر به دلیل اهمیتی که طراحی فضای کار برای مشتریان و کارکنان دارد، طراحی دفاتر کار بهصورت حرفهای انجام میشود. درواقع این موضوع یکی از مراحل مهم در شروع یک کسبوکار نوین به شمار میآید. در این میان طراحی دفتر کاری که دارای ابعاد کوچکی است میتواند برای طراحان، چالشبرانگیز باشد، زیرا در صورت محدودیت در ابعاد محیط، طراحان نمیتوانند هر آنچه در ذهن دارند را اجرایی کنند.
اصل طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه (40 مدل دکوراسیون سالن زیبایی شیک و ساده)
چنانچه این المانها به صورت صحیح انتخاب شده و به کار روند، دفتر کاری زیبا و کارآمد در اختیار خواهید داشت که هم میتواند موجب رضایت کارکنان شود و هم با تأثیر مثبت بر روی مشتریان، موجب افزایش میزان درآمد شما گردد. از جمله این عوامل میتوان به نورپردازی، رنگبندی، عایقبندی و نوع و نحوه چینش مبلمان در دفاتر کار اشاره کرد. این بهترین مدل دکوراسیون دفتر کار، یک محیط کاری چابک را برای کارمندان ایجاد میکند که در آن تیمها میتوانند مطابق نیازهایی که دارند، دفتر کارشان را طراحی کنند. فقدان یک دیوار و یک در، ناخودآگاه بیانگر شفافیت و چابکی در محیط کار خواهد بود. واقعاً نیازی به ایجاد یک فضای کاملاً بسته در یک دفتر امروزی در خیلی از فضاهای کاری امروزی نیست.
دکوراسیون اداری و دفتر کار
بر اساس تحقیقات میتوان گفت کارمندانی که در معرض نور طبیعی قرار گرفتند، کاهش 84 درصدی در خستگی چشم، سردرد و تاری دید را گزارش کردند. تحقیقات آکادمی پزشکی خواب آمریکا همچنین نشان داد که قرار گرفتن در معرض نور طبیعی به تنظیم هورمونها کمک میکند، ریتم شبانهروزی شما را کنترل میکند و به کارکنان کمک میکند شبها راحت بخوابند تا روز بعد کار مفیدی داشته باشند. یک مطالعه تحقیقاتی که اثرات گلها و گیاهان را در محیط کار بررسی میکرد، نشان داد که هم مردان و هم زنان تفکر خلاقانهتری از خود نشان میدهند و ایدهها و راهحلهای خلاقانهتری برای مشکلات در محیط اداری ارائه میدهند.
این که به چند اتاق کار نیاز است و بهتر است سرویس بهداشتی، آبدارخانه و … در کجا قرار داشته باشند باید به صورت اصولی بررسی شده و طبق نتایج بهدستآمده، طراحی دفاتر کار انجام شود. استفاده از انواع پارتیشن اداری برای بخشبندی فضاها میتواند راهکار مناسبی باشد. محیط کار، فضای شخصی است که هر کارمند با حضور در آن از یک اتاق یا دفتر کار مشترک لذت میبرد. یک طراحی مناسب، حریم خصوصی، شرایط کاری بهینه و حتی شانس شخصیسازی را در نظر میگیرد و بخش جداناشدنی از طراحی داخلی یک فضای دفتری محسوب میشود. یک کارمند به طور میانگین بیشتر ساعات کاری خود را در دفتر کار میگذارند تا در خانه. به همین دلیل است که طراحی داخلی اهمیت بسیاری پیدا میکند؛ دکوراسیون دفتر کار بر بهداشت فردی و سلامت ذهنی و بهرهوری افراد متخصص تاثیر میگذارد.