دکوراسیون دفتر کار مدرن و زیبا با چندین طراحی متفاوت
اعضای تیم طراحی دفتر باید ترکیب رنگ و رابطه بین عناصر دیگر مانند نور، بافت، مبلمان و همچنین فرهنگ شرکت را بررسی و درک کنند. نکته کلیدی، یافتن تعادل مناسب و ایجاد فضایی است که کارکنان دفتر کار راحت باشند و همچنین رنگ فضا طوری باشد که از کار کردن لذت ببرند. طراحی دکوراسیون محیطهای اداری بطور کلی از یکسری قواعد مشخص پیروی میکند اما اندکی تفاوت میان محیطهای دولتی با خصوصی وجود دارد. به عنوان مثال در طراحی اتاق مدیریت یک اداره خصوصی، سلیقه و نظر شخصی شخص مدیر بیشتر دخیل است درحالی که در محیطهای دولتی عموما بیشتر با توجه به طیف ارباب رجوعان به آن محل طراحی دکوراسیون صورت میگیرد.
- همچنین اگر مشتری و اربابرجوع مجبور به انتظار برای انجام کار خود باشند، منتظر ماندن در فضایی بیروح و سرد، خستهکننده خواهد بود.
- هدف این شرکت تأمین خواسته های بازار مصرف کننده رایانه مشتری و امکانات جانبی مانند صندلی های ویژه میز کامپیوتر است.
- بنابراین باید همه بتوانند به نور کافی دسترسی داشته باشند تا یک فضای تاریک و گرفته مانع بهرهوری آنها نشود.
- توجه به سادگی و شفافیت، مهم ترین اصل در چیدمان دفتر کار به سبک مدرن است.
- اما آنچه که استفاده از این سبک را در طراحی داخلی اداری برخی اتاق ها غیر ممکن می سازد، کوچک بودن فضای اتاق است.
البته با توجه به کاربری فضای هر بخش، طرح و فرم مبلمان منحصربهفرد خواهد بود. توجه به مشتریان و اربابرجوعان در انتخاب مبلمان مناسب نیز یک امر مهم است، اگر مشتریان و اربابرجوع زیادی دارید از تعداد مبلمان کافی و متناسب با سن و نوع اربابرجوع خود استفاده کنید. نقطه کانونی در هر فضایی باعث میشود توجه به دیگر دیوارهای محیط کار به حداقل برسد.
اصول طراحی دفتر کار کوچک
برای طراحی دکوراسیون دفتر کار شرکت به صورت چند منظوره، کافی است که از میزهای اشتراکی استفاده کنید و حتی با پارتیشن های مختلف، فضا را تقسیم بندی خصوصی کنید. طبق آمارهای تحقیقاتی، 97 درصد از کارمندان گفته اند که زیبایی دکوراسیون دفتر کار، به معنای قدردانی کارفرما از زحمات کارمندان خود بوده است. همه مدیران به دنبال راه های کاربردی برای بهبود عملکرد کارمندان خود در محیط کار هستند. آیا اجرای دکوراسیون اداری ارزان امکان پذیر است؟ معمولا طراحی دکوراسیون اداری مستلزم صرف هزینه های بسیاری است. تعداد زیادی از کارفرماها در ابتدای فعالیت کاری خود توانایی صرف هزینه های هنگفت برای طراحی دکوراسیون محیط کار خود را ندارند. به همین دلیل بسیاری از کارفرماها تمایل دارند تا با پرداخت هزینه های کم تر، محیطی اداری و جذاب را برای خود و همکارانشان فراهم کنند.
. بدون نیاز به یک شخص حرفه ای میزی برای دو نفر درست کنید
بهلطف این کشوها شما میتوانید تمام وسایل اضافهتان را داخل آنها بگذارید و مشکل کمبود فضا را از بین ببرید. شما بیشتر روز را در محل کار می گذرانید و اگر قرار است روی یک صندلی بنشینید، آن را به یک صندلی خوب تبدیل کنید. یک صندلی میز ارزان قیمت اگر نیاز به تعویض هر ساله داشته باشد ممکن است گرانتر باشد. ایجاد نظم و هماهنگی در محیط موجب احساس رضایت در محیط کار شده و در نتیجه مدیریت امور آسانتر و بادقت عمل بیشتری صورت میگیرد.
رنگ اتاق کار اداری را اصولی انتخاب کنید.
به عنوان مثال میتوان گفت برای طراحی اتاق مدیریت، میز کار مدیر شرکت را میتوان به عنوان نقطه کانونی انتخاب شود. نقطه کانونی میتواند میز کار مدیر شرکت یا اداره، میز کار کارمندان یا یک تابلوی سه تکه هنری بوده و تعیینکننده نحوه چیدمان دفتر کار باشد. یکی از مهمترین مواردی که تقریبا همه ما از قبل میدانیم موضوع سازماندهی و نظم است. ولی مشکل اصلی جایی است که این موضوع هم باید به صورت سازمانی و هم به صورت فردی رعایت شود و اجرای آن کار سادهای نیست. این کار باعث میشود تا بتوانید نظم خوبی را در محیط کاری خود ایجاد کنید و هر چیزی که لازم دارید بتوانید سریع در جای خودش پیدا کنید.